Vyberte najpredávanejšie produkty kategórie priemyselné pneumatiky ✅ Hľadajte podľa parametrov ✅ Najlacnejšie na NajNakup.sk

V priemyselnom odvetví sa pohybuje veľa rôznych strojov – niektoré slúžia vyložene na prevoz, iné sú ťažné, nákladné, väčšie, menšie...Pre každé vozidlo sú však kľúčovým elementom jeho pneumatiky. Práve tie sú jediným styčným bodom medzi strojom a zemou, na ktorú prenášajú často obrovský výkon motora. Bez správnych pneumatík je však aj ten najsilnejší motor bezmocný.

Radiálne vs. diagonálne

Všetky pneumatiky sú konštruované buď ako radiálne alebo ako diagonálne. Diagonálne pneu sú zväčša lacnejšie a majú voči poškodeniu (kameňmi alebo konármi) odolné bočnice.

čítať viac ...
Zoradiť podľa:
Druh zobrazenia: zoznam zoznam dlaždice dlaždice obrázky obrázky
top 1
od 17.40
ponúkajú 3 obchody Kde kúpiť
top 2
-13%
R 20 " Duraforce Utility 400 70 149 A8 priemyselné celoročné

top 3
-45%
R 15.5 " TR-08 400 60 140 A8 priemyselné letné

top 4
-14%
R 20 " TA-110 360 70 120 A8 priemyselné letné

top 5
-17%
R 24 " Omnibib 380 70 125 D priemyselné

top 6
-33%
R 28 " Point 65 480 65 136 A8 priemyselné celoročné

top 7
-30%
R 30 " HP 600 70 158 A8 priemyselné celoročné

Medzi benefity radiálnych pneu radíme dlhšiu životnosť, schopnosť jazdy aj v menej nahustenom stave (čo zároveň zvyšuje trakciu) a vyššiu odolnosť pri jazde po dlažbe či kompaktnom povrchom.

Typy behúňov

Priemyselné pneumatiky sú vybavené piatimi základnými typmi behúňov s označením R1, R1W, R2, R3 a R4.

Behúne R4 sa väčšinou používajú v priemysle a stavebníctve, zatiaľ čo pneu R3 s málo agresívnym vzorom sú ideálne pre vozidlá pohybujúce sa na golfových ihriskách, trávnatých plochách a všade tam, kde musí byť trávnik či pôda narušená čo najmenej. Najlepšiu trakciu ponúkajú v suchých podmienkach, za mokra môžu prešmykovať.

Dezén pneumatík R2 a R1 zase zabezpečuje najlepšiu trakciu poľnohospodárskym strojom v ich prirodzenom prostredí – na poli. Oba typy poskytujú dobrú trakciu a záber aj na vlhkých a lepkavých pôdach.

Rozmer pneumatiky

Každá pneumatika má na bočnej strane vytlačený kódový zápis, ktorý udáva všetko potrebné, čo o pneumatike potrebujete vedieť. Môže vyzerať takto:

Zápis metrickým systémom

520/85 R42 158 A8 R1

520 – šírka v mm

85 - bočný profil (výška bočnice) pneu (v tomto prípade 85% z 520)

R – radiálna konštrukcia

42 - priemer ráfika v palcoch

158 - index nosnosti

A8 - index rýchlosti

R1 – typ behúňa

Zápis štandardným systémom

14.9-28

14.9 – šírka pneu v palcoch

42 – priemer ráfika v palcoch

„-“ - typ konštrukcie (v tomto prípade diagonálna, ale môže byť aj R ako radiálna)

• Širšie pneumatiky poskytujú lepšiu trakciu vozidla. Čím väčšia plocha pneumatiky sa dotýka zeme, tým väčšia je aj jej priľnavosť. Širšie pneumatiky sa hodia najmä na piesočnaté a bahnité povrchy – hmotnosť vozidla rozložia na väčšiu plochu, čím zároveň znížia jeho tlak.

Širšia pneu je spravidla ťažšia a na prevalenie si vypýta viac konských síl.

• Index nosnosti

Každé priemyselné vozidlo má celkovú nosnosť, ktorá zahŕňa hodnotenie nápravy, kolies aj pneumatík. Všetko dohromady určuje maximálnu nosnosť každého komponentu, ktorý používate. Pneumatiky teda vyhľadávajte aj na základe hmotnosti, s ktorou plánujete pracovať. Hodnoty indexu nosnosti nájdete v medzinárodne platnej tabuľke indexu nosnosti pneu.

Rozdiel medzi prednými a zadnými pneumatikami

Pneumatiky prednej a zadnej časti (napríklad) traktora nie sú rovnaké. V prípade vozidla poháňaného zadnou nápravou by mali byť jeho pneu na prednej časti vyberané s ohľadom na drážkovanie dezénu pneumatiky, ktoré zlepšuje ovládanie a riadenie. Základné modely ponúkajú jednu drážku. Ak chcete získať vyššiu trakciu pri točení, mali by ste sa rozhodnúť pre troj-drážkový dezén. Štvor-drážkový zase využijete najlepšie na tvrdých povrchoch a pri vysokom zaťažení.

V prípade traktorov s pohonom 4x4 je nevyhnutné dodržiavať odporúčaný pomer medzi prednými a zadnými pneu, aby sa zabránilo poškodeniu hlavných hnacích jednotiek. Zadné pneu sú zväčšia dvakrát tak veľké ako predné – tie sa ale otočia dvakrát, zatiaľ čo zadné len raz. Treba tiež poznamenať, že vzor dezénu zadných aj predných pneumatík na 4x4 traktory je zvyčajne rovnaký.


21.12.2017
autor článku pneucom.sk